کاخ ایهلامور Ihlamur استانبول

1فروردین1403
0 نظر
کاخ ایهلامور Ihlamur استانبول

کاخ ایهلامور Ihlamur استانبول

کاخ ایهلامور Ihlamur استانبول بر خلاف آنچه که اکثر به اشتباه آن را در منطقه بشیکتاش معرفی می کنند در منطقه شیشلی واقع شده است. ایهلامور Ihlamur در زبان ترکی به معنای درخت نمدار یا لیندن است. این درخت معمولاً تنومند و بزرگ است و ظاهر چشم‌نوازی دارد. وجود تعداد زیادی از این درختان در فضای بیرونی کاخ ایهلامور زیبایی خاصی به آن بخشیده است. علاوه بر آن کمی آن‌طرف‌تر از درخت‌های سایه‌انداز نمدار یک دره زیبا جا خوش کرده است که منظره پیرامون کاخ را به چشم‌اندازی رؤیایی تبدیل کرده است. کاخ ایهلامور مکانی است با باغی زیبا پر از درختان نمدار و بوی بسیار خوبی به ویژه در فصل بهار دارد. بنابراین اگر در بهار در استانبول هستید، کاخ ایهلامور مکانی است که باید ببینید و لذت ببرید.

در روزهای قبل که در محله شیشلی بودیم به کاخ ایهلامور رفتیم و رسیدن فصل زیبای بهار و نزدیک شدن به نوروز را به خوبی احساس کردیم. این فرصت را غنیمت شمردیم تا این کاخ را به دوستانی که از ایران برای تعطیلات نوروز به استانبول تشریف آوردند معرفی کنیم. تعدادی عکس از این محل تهیه شده که زیبایی این فصل کاخ را خواهید دید. تا اگر به مکان های تاریخی در کنار طبیعت زیبا علاقه دارید از این مکان نیز دیدن کنید.

آدرس این کاخ : منطقه شیشلی محله تشویکیه نیشانتاشی کوچه ایهلامور یولو

Teşvikiye, Nişantaşı Ihlamur Yolu Sk., 34357 Şişli/İstanbul

ساعت بازدید : هر روز هفته به جز دوشنبه ها که تعطیل می باشد 9 صبح تا 5 عصر

قیمت ورودی : تا هفته قبل که ما بازدید رفتیم 130 لیر بود. 😉

عکس های که براتون تهیه کردیم ببینید اگر خواستید بروید لوکیشن هم آخر همین پست براتون قرار دادیم.

تاریخ کاخ ایهلامور Ihlamur

کاخ ایهلامور Ihlamur یکی دیگر از کاخ هایی می باشد که دستور سلطان عبدالمجید ساخته شده است. بخش اصلی کاخ شامل یک عمارت کلاه فرنگی با مساحتی کوچک است که معماری سبک باروک به وضوح در آن پیدا است. پس از عبور از راهروی ورودی دو اتاق در دو سمت ساختمان تعبیه شده است. دکوراسیون داخلی اتاق‌ها و سالن درست همانند بسیاری از کاخ‌های عثمانی در استانبول به سبک غربی است. در کل معماری و طراحی داخلی کاخ ایهلامور به اندازه دیگر کاخ‌های استانبول که در زمان عثمانی بنا شده‌اند زیبا و دیدنی است. با این حال ویژگی برجسته این کاخ را می‌توان در محوطه طبیعی پیرامون آن دانست. فضای بیرونی کاخ به قدری زیبا است که در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ به عنوان یک مقصد تابستانی جذاب در میان اهالی منطقه مطرح شده بود.

شاعر فرانسوی لامارتین در سال 1846 به عنوان مهمان سلطان در ایهلامور اقامت کرد. او در خاطرات خود ایهلامور و اطراف آن را چنین توصیف می کند: «این بنا رو به باغی است که درختان شاه بلوط زیبا و درختان نمدار بزرگی دارد که نام دره از آن گرفته شده است. جلوی پله های سه پله آلاچیق، فواره کوچکی کوتاهتر از شاخه های یاس قرار دارد که آب آن با غرغر شیرین به حوض مرمری می ریزد. ایهامور کاخ مورد علاقه سلطان است که در آن استراحت می کند.

اگر برای خرید ملک در استانبول به مشاوره احتیاج دارید همین الان با مشاوران شرکت معتبر مارمارا استار تماس بگیرید. 00905518865033

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

واتس اپ مارمارا استار اینستاگرام مارمارا استار تلگرام مارمارا استار

لینک بازدید تعدادی از ملک های شرکت مارمارا استار

لوکیشن کاخ ایهلامور Ihlamur استانبول

پیام بگذارید