لیست کاخ های استانبول

2فروردین1403
0 نظر
لیست کاخ های استانبول

لیست کاخ های استانبول

لیست کاخ های استانبول را برای کسانی که به مراکز تاریخی علاقه دارند تهیه کردیم اگر به کاخ های مجلل و تاریخی علاقه مند می باشید می توانید از کاخ های زیر به ترتیب معروفی دیدن داشته باشید :

کاخ توپکاپی
کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی (Topkapı Sarayı): یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاخ‌های استانبول, کاخی تاریخی و باشکوه که پیشینهٔ طولانی از دوران امپراتوری عثمانی را در خود جای داده است و اکنون به عنوان موزه‌ شناخته می‌شود که شامل جواهرات، آثار هنری و اقلام تاریخی است. این کاخ در شرق ناحیهٔ فاتح استانبول است که از 1465 تا 1853 مرکز اداری امپراتوری عثمانی بوده است و این کاخ مشتمل‌بر کتابخانه و موزه نیز هست. محمد دوم در سال 1459 دستور ساخت این قصر را داد و کار ساختن آن در 1465 به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد.

آدرس : استانبول منطقه فاتیح خیابان جان کورتاران Cankurtaran, 34122 Fatih/İstanbul

کاخ دلمه باهچه
کاخ دلمه باهچه

کاخ دلمه باهچه (Dolmabahçe Sarayı): یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استانبول که در ساحل بوسفور واقع شده و معماری بینظیری از امپراتوری عثمانی ارائه می‌دهد. این کاخ در سمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده‌است و از سال 1889 تا 1909میلادی از این مکان به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می‌شده‌است. کاخ دلمه‌باغچه میان سال‌های ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶، به دستور سلطان عبدالمجید یکم، ۳۱امین پادشاه عثمانی، ساخته شده‌است.

آدرس : استانبول منطقه بشیکتاش محله ویشنهزاده خیابان دلمه باهچه

Vişnezade, Dolmabahçe Cd., 34357 Beşiktaş/İstanbul

"</p

کاخ چراغان (Çırağan Sarayı): یک کاخ فاخر و لوکس در ساحل بوسفور که اکنون به عنوان یک هتل پنج‌ستاره و مرکز برگزاری مراسم و رویدادهای ویژه شناخته می‌شود. کاخ چراعان در ساحل اروپایی بسفر در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی استانبول قرار دارد. اتاق سلطان در این کاخ که کرایه آن 1800 دلار در شب است در سال ۲۰۱۲ از سوی سی‌ان‌ان به عنوان چهاردهمین اتاق گران‌قیمت در میان ۱۵ اتاق گران‌قیمت هتل در جهان معرفی شد.

آدرس : استانبول منطقه بشیکتاش محله یلدیز خیابان چراغان (چیراعان) پلاک 32

Yıldız, Ciragan Palace Kempinski, Çırağan Cd. No:32, Beşiktaş/İstanbul

کاخ کوچوکسو
کاخ کوچوکسو

کاخ کوچوکسو یا کوشک کوچوک‌سو (Küçüksu Kasrı): این کوشک به فرمان سلطان عبدالمجید یکم و به شیوه معماری نئوباروک ساخته‌است و در سال ۱۸۵۷ به پایان رسانده‌است. این کاخ یک اقامتگاه تابستانی یا کوشک در دوره امپراتوری عثمانی بوده که در محله کوچوک‌سو منطقهٔ بیکوز استانبول در بخش آسیایی این شهر و در کنار تنگه بسفر  واقع شده‌است. این کوشک تابستانی از سوی سلاطین عثمانی به منظور اقامت‌های کوتاه برای شکار و گشت و گذار مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

آدرس : استانبول منطقه بیکوز محله گوکسو خیابان کوچوک‌سو Göksu, Küçüksu Cd., 34810 Beykoz/İstanbul
کاخ بیلربیی
کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی (Beylerbeyi Sarayı): این کاخ در فاصله سال‌های 1861 تا 1865 به دستور سلطان عبدالعزیز به عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته شد. این کاخ همچنین آخرین محل زندانی بودن سلطان عبدالحمید دوم از زمان برکناری او در سال 1912 تا زمان مرگ او در سال 1918 است. این کاخ در محله بیلربئی منطقهٔ اسکودار استانبول در بخش آسیایی این شهر و دهانه تنگه بسفر و در شمال پل بسفر واقع شده‌است.

آدرس : استانبول منطقه اسکودار محله بیلربیی خیابان عبداله آعا

Beylerbeyi, Abdullahağa Cd., 34676 Üsküdar/İstanbul

کاخ یلدیز
کاخ یلدیز

کاخ یلدیز (Yıldız Sarayı): این کاخ در سال 1880 به دستور سلطان عثمانی عبدالحمید دوم، ساخته شد. منطقه کاخ در اصل از زمین‌های جنگلی طبیعی پوشیده شده بود و در زمان سلطان احمد اول به یک ملک امپراتوری تبدیل شد. بعد از سلطان احمد اول، سلاطین مختلف از این کاخ برای استراحت استفاده می‌کردند. سلاطین عبدالمجید اول و عبدالعزیز در محوطه آن عمارت‌هایی ساختند.

آدرس : استانبول منطقه بشیکتاش محله یلدیز Yıldız, Yıldız Sarayı Müzesi, 34349 Beşiktaş/İstanbul

کاخ آدیله سلطان
کاخ آدیله سلطان

کاخ آدیله سلطان (Adile Sultan Sarayı): این کاخ که با نام «عادله سلطان» دختر سلطان محمود دوم نام‌گذاری شده است را در سال ۱۸۵۶ به عنوان اقامتگاه تابستانی عادله سلطان به دستور محمود دوم ساخته شده است. طراحی و ساخت این عمارت زیبا را معمار مشهور دربار سرکیس بالیان انجام داده‌ است. امروزه کاخ عادله سلطان به عنوان یکی از برگزیده‌ترین مکان‌های استانبول خدماتی ویژه برای انواع پذیرایی دارد؛ عروسی‌ها، مهمانی‌ها و کنفرانس‌ها در سالن‌های باشکوهی با سقف‌های بلند طلایی برگزار می‌شوند. فضای تاریخی این قصر و باغ‌های با چشم‌اندازهای باشکوه بسفر، شرایط بی‌نظیری را برای جلسات و پذیرایی‌ها فراهم کرده است.

آدرس : استانبول منطقه اسکودار محله کاندیلی خیابان وانی کوی پلاک 12

Kandilli, Vaniköy Cd No : 12, 34684 Üsküdar/İstanbul

کاخ بیکوز
کاخ بیکوز

کاخ بیکوز یا کوشک بیکوز (Beykoz Mecidiye Kasrı): کاخ بیکوز در منطقه بیکوز استانبول در جنوب منطقه ای به نام اسکله Hünkâr در ناحیه یالیکوی واقع شده است. ساخت این کاخ در سال 1845 توسط فرماندار کاوالالی محمد علی پاشا آغاز شد. پس از مرگ پاشا، توسط پسرش در سال 1854 تکمیل شد و به سلطان عبدالمجید هدیه شد.

آدرس: استانبول منطقه بیکوز محله یالیکوی Yalıköy, Beykoz Kasrı, 34820 Beykoz/İstanbul

کاخ ماسلاک
کاخ ماسلاک

کاخ ماسلاک (Maslak Kasrı): ساخت و ساز این کاخ در زمان سلطان محمود آغاز شده بود، در زمان سلطان عبدالعزیز با افزودن بخش‌های جدید توسعه یافت و ساخت آن به پایان رسید. سلطان عبدالحمید خبر برکناری مراد پنجم و شروع فرمانروایی خود را در این اقامتگاه دریافت کرد که در آن مشغول استراحت و شکار بود.

آدرس : استانبول منطقه ساریر محدوده محله ماسلاک بین خیابان های داروشافاکا و بیوک دره

Darüşşafaka, Büyükdere Cd., 34398 Sarıyer/İstanbul

در این پست کامل با لیست کاخ های استانبول آشنا شدیم امیدواریم این پست مورد استفاده دوستان قرار گرفته باشد.


همچنین اگر برای خرید ملک در استانبول به مشاوره احتیاج دارید و ملک مورد پسند خود را در سایت پیدا نکردید همین الان با مشاوران شرکت معتبر مارمارا استار تماس بگیرید. ۰۰۹۰۵۵۱۸۸۶۵۰۳۳  در هر منطقه از استانبول که ملک برای خرید بخواهید برا شما متناسب با بودجه شما پیدا خواهیم کرد.

بازدید از دیگر ملک های سایت لینک بازدید از تعدادی از ملک های استانبول

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

واتس اپ مارمارا استار اینستاگرام مارمارا استار تلگرام مارمارا استار

پیام بگذارید