سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک

کشور ترکیه به دلیل مهاجر پذیر بودن و توریستی بودن همیشه یکی از گزینه های عالی برای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران خارجی می باشد در این پست می خواهیم در مورد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را با هم بررسی کنیم.

به چه صورت می توان از طریق خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری کرد ؟

ترکیه به ویژه استانبول یکی از بازارهای داغ خرید و فروش ملک در منطقه می باشد , به دلیل تعداد زیاد مهاجر در کشور ترکیه از اکثر کشورها خرید و فروش ملک و حتی اجاره ملک یکی از راه های سرمایه گذاری مطمئن در این کشور می باشد. استانبول دارای  مناطقی می باشد که تعداد مهاجر بیشتری نسبت به مناطق دیگر دارد , در این نوع از محله ها به دو نوع می توان سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت اانجام داد.

سرمایه گذاری کوتاه مدت : خرید ملک های ارزان قیمت , بازسازی و فروش آنها با قیمت های مناسب و سودآوری کوتاه مدت

سرمایه گذاری بلندت مدت : خرید ملک های مرغوب , بازسازی ملک , درآمد ماهانه بالا از طریق اجاره و فروش ملک در سال های بعدی با ارزش افزوده بالا

به چه صورت می توان از طریق خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری کرد ؟

مزایای سرمایه گذاری ملکی در ترکیه :

  • دارای ارزش افزوده بالای سالیانه
  • دارای اجاره آوری بالا
  • امکان دریافت شهروندی با خرید چند ملک سرمایه گذاری
  • بهرمندی از تسهیلات دولتی برای سرمایه گذاران
  • نگهداری ارزش پول در برابر تورم

معایت سرمایه گذاری ملکی در ترکیه

  • در صورت اجاره دادن در طولانی مدت نیاز به هزینه های بازسازی دارد.

شایعات خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه

با توجه به پرطرفدار بودن مهاجرت و سرمایه گذاری در ترکیه بین هموطنان ایرانی همیشه در سایت های خبری داخلی شایعه سازی هایی نسبت به خرید ملک در ترکیه بوده و خواهد بود , در این بخش میخواهیم از نظر قانونی جواب سوال برخی از شایعات را بدهیم.

آیا پس از خرید ملک اجازه فروش آن را نخواهیم داشت ؟ خیر به این صورت نیست – در کل کلمه اجازه فروش را ندارم دارای بار منفی می باشد و هیچ کشوری از این ادبیات برای سرمایه گذاران استفاده نخواهد کرد , مرتبط ترین قانون در مورد این سوال برای ملک هایی می باشد که از طریق آن دریافت شهروندی کرده اید , پس از دریافت شهروندی بر روی یک یا چند ملک اگر قبل از سه سال ملک را بفروشید شهروندی شما باطل خواهد شد. طبق قوانین شهروندی ترکیه سرمایه گذار ملکی را که بر روی آن شهروندی دریافت کرده است را قبل سه سال نباید بفروشد در غیر این صورت شهروندی ابطال خواهد شد ولی هیچ قانونی حق فروش را از شما نخواهد گرفت.

آیا ملکی را که خریداری می کنیم زمان فروش باید با قیمت خیلی پایین فقط به ترک ها بفروشیم ؟ یکی از شایعه های عجیب و غریب دیگر در مورد خرید و فروش ملک در ترکیه همین شایعه می باشد , با چند نکته این شایعه را با هم بررسی خواهیم کرد که از پایه اشتباه می باشد:

  • ملکی که شما خریداری می کنید را با قیمت روز بازار خریداری کرده اید و با قیمت روز بازار خواهید فروخت.
  • اگر بر روی یک ملک یا چند ملک شهروندی دریافت کرده باشید طبق قوانین شهروندی ترکیه دیگر کسی بر روی آن ملک نمی تواند دریافت شهروندی کند (به دلیل سو استفاده از قوانین شهروندی) به همین خاطر یا به مشتری ترک خواهید فروخت و یا به خارجی ای که نمی خواهد بر روی آن برای شهروندی اقدام کند.
  • ملک های غیر شهروندی در حال حاضر بین ترک ها و خارجی ها در حال خرید و فروش می باشد و در صورت داشتن ملک برای فروش می توانید ملک برای ما ارسال کنید تا با قیمت روز بازار برای شما به فروش برسانیم.
  • زمان خرید و فروش ملک در ترکیه هیچ محدودیتی برای ملیت خاصی تایین نشده است و تمامی معاملات به صورت شفاف قابل انجام می باشد.

ترکیه هر روز دارای تغییر قوانین اقامتی و شهروندی می باشد با چه ریسکی می خواهید سرمایه خود را به خطر بیاندازید ؟ ترکیه یک کشور نوپا در زمینه قوانین مهاجرتی می باشد به همین دلیل قوانین دارای تغییر می باشد و بروزرسانی تغییرات خیلی طبیعی است , حسن ترکیه نسب به دیگر کشورها این می باشد که در زمان تغییر قوانین , قوانین برای همه اجرا نمی شود و فقط از تاریخ ابلاغ شده این قوانین اجرا می شود , با چند مثال به  این واقعیت خواهیم رسید.

  • ترکیه به دلیل پخش شدن مهاجران در مناطق مختلف و عدم تمرکز در یک محله قانون مناطق ممنوعه اقامتی را اجرا کرد اما این قانون از تاریخ ابلاغ شده انجام شد و کسانی که در این مناطق دارای اقامت معتبر و ثبت آدرس بوده اند (هم خرید ملک و هم اجاره ملک) هنوز بدون مشکل در این مناطق تمدید اقامت می کنند و بدون هیچ مشکی زندگی می کنند.
  • تغییر قانون اقامت از طریق خرید ملک در دو مرحله اتفاق افتاده است , در مرحله اول به خرید ملک های زیر 75 هزار دلار و در مرحله دوم به خرید ملک های زیر 200 هزار اقامت ملکی تعلق نخواهد گرفت اما این قوانین هم از تاریخ های مشخص در حال اجرا می باشد , کسانی که قبل از قانون 75 هزار دلار ملکی با هر ارزشی خریداری کرده بودند و روی آن دریافت اقامت انجام داده بودند بدون مشکل می توانند تمدید اقامت انجام دهند و به همین ترتیب در زمان قانون 200 هزار دلار کسانی که قبل از این قانون با 75 هزار دلار خرید ملک و اقامت داشته اند بدون مشکل می توانند اقامت های خود را دریافت کنند.
  • این به این معنی می باشد که ترکیه در سالیان گذشته تا کنون بر روی قوانین قبلی خود پایبند بوده است و هیچ ضرر و زیانی به هیج ملیتی وارد نخواهد کرد.

چرا در ترکیه ملک خریداری می کنید ؟ به زودی ملک های شما را مصادره می کنند و از ترکیه بیرون می شوید. عجیب ترین شایعه مخالفان مهاجرت هم این شایعه می باشد , طبق قوانین ترکیه در زمان خرید ملک چه به خریداران ترک و چه غیر ترک عرصه و اعیان فروخته می شود و هیچ شخص یا دولت یا سازمانی حق تصرف ملک غیر را نخواهد داشت و طبق قوانین ترکیه پس از فوت مالک , تمامی دارایی و ملک های متوفی به ورثه خواهد رسید و دولت هیچ دخل و تصرفی بر روی اموال شما نخواهد داشت.

مارمارا استار

مارمارا استار با سال ها تجربه در خرید و فروش ملک , راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری اصولی و سودآور در کنار شما خواهد بود , کافیست در هر کجای دنیا که هستید یا به وسیله صفحه تماس با ما , با ما ارتباط بگیرید و یا از از طریق راه های ارتباطی اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریم.

چه سوالی دارید ؟
ارسال از طریق واتس اپ

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)