آشنایی با قلعه دختر Kız Kulesi

28اسفند1402
0 نظر
آشنایی با قلعه دختر Kız Kulesi

آشنایی با قلعه دختر Kız Kulesi

اگر بخواهیم تاریخچه کوتاهی برای آشنایی با قلعه دختر Kız Kulesi بنویسیم می توان به زمان ساخت این بنا اشاره کرد. که در کتوب تاریخی به 408 سال قبل از میلاد مسیح اشاره شده که ژنرال آتنی آلکیبیادیس پس از پیروزی دریایی در سیزیکوس این را بنا ساخته است. اما این بنا طی سالها دچار تغییرات زیادی شده است. حتی یک بار این برج در زلزله 1509 فرو ریخت، ولی دوبار بازسازی شد. اما بار دیگر در سال 1721 در آتش سوخت ولی به دستور وزیر اعظم دامت ابراهیم پاشا ساختمان جدید ساخته شد. و به عنوان فانوس دریایی مورد استفاده قرار گرفت. که عکس آن را می توانید در پایین مشاهده کنید.

آشنایی با قلعه دختر Kız Kulesi

مدتی نیز در سالهای 1830 تا 1837 در زمان همه گیری طلاعون به عنوان محل قرنطینه و بیمارستان بیماران استفاده شده است.

اما اگر بخواهیم نمای فعلی این بنا را در نظر بگیرم می توان به سال 1857 اشاره کرد که عکس آن را می توانید در پایین مشاهده کنید.

آشنایی با قلعه دختر Kız Kulesi
این بنا از سال1995 به عنوان رستوران برای بازدید کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. و آخرین بازسازی بر روی این بنا اوایل سال جاری 2024 بر روی آن انجام شده است.

Kız Kulesi یکی از نمادهای شهر استانبول و منطقه اسکودار می باشد. که اگر بخواهید به این بنا بروید می توانید از ساحل اسکودار استفاده کنید.

اگر برای سفر به استانبول امدید و خواستید به دیدن این بنا بروید از چند مسیر که معمولا دوستان ایرانی هتل یا خانه رزرو می کنند برای شما در پایین اشاره خواهیم کرد :

برای اینکه هم تفریح کنید هم از قلعه دختر بازدید کنید بهترین مسیرها را براتون می نویسیم.

از میدان تاکسیم (تکسیم)

اگر می خواهید علاوه بر دیدن این بنا مقداری هم بر روی تنگه بسفر کشتی سوار شوید. و در ساحل زیبای اورتاکوی دیدن کنید (با کمترین هزینه حدود 34 لیر فقط) از خیابان Tak-ı Zafer Cd. اتوبوس DT1 را سوار شوید. بعد از 8 ایستگاه در ایستگاه Ortaköy-Kabataş Erkek Lisesi از اتوبوس پیاده شوید. در ساحل اورتاکوی می توانید چند ساعتی تفریح کنید.

اگر می خواهید کومپیر (kumpir) میل کنید حتما کومپیرهای اورتاکوی را قبل از سوار کشتی شده میل کنید. چون بهترین کومپیر استانبول اورتاکوی داره…

آشنایی با قلعه دختر Kız Kulesi
حتی یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی استانبول همین منطقه اورتاکوی می باشد. پس بعد از میل کردن کومپیر عکس های یادگاری نیز می توانید بگیرید.

آشنایی با قلعه دختر Kız Kulesi
حالا بعد از کمی تفریح می توانید سوار کشتی های Ortaköy-Üsküdar-Kadıköy شوید و حدود 10 تا 12 دقیقه با کشتی به ایستگاه اسکودار برسید. توجه داشته باشید اکثر کشتی ها بعد از اسکودار به ساحل کادیکوی می روند و حتما در توقف اول از کشتی پیاده شوید. بعد از اینکه از کشتی پیاده شدید می توانید با 15 دقیقه پیاده روی در کنار ساحل زیبای اسکودار به نزدیک ترین مکان به بنای قلعه دختر برسید. و حتی سوار قایق هایی شوید که شما را به رستوران این بنا می برند.

البته اگر نمی خواهید تفریحی به این بنا بروید می توانید با مترو M2 از ایستگاه Taksım بعد از 4 ایستگاه در ایستگاه Yenıkapı پیاده شوید. و از طریق ترن مارمارای بعد از دو ایستگاه در ایستگاه Üsküdar پیاده شوید. (هزینه این سفر تقریبا 58 لیر)

از منطقه شیشلی

اگر می خواهید علاوه بر دیدن این بنا هم کشتی سوار شوید هم بهترین ماهی کباب استانبول میل کنید. باید خودتان را به منطقه امینونو (Eminönü) برسانید. از شیشلی می توانید اتوبوس های 70FE11Ü11T – 6 و 2 را سوار شوید. و ایستگاه Eminönü پیاده شوید. این منطقه نیز یکی از لوکیشن های عکاسی استانبول می باشد که شما می توانید در کنار پل گالاتا و همچنین ساحل امینونو عکس های یادگاری خود را داشته باشید. و هم در کنار ساحل یکی از غذاهای خیابانی استانبول ماهی کباب میل کنید. حتی در زیر پل گالاتا مسیر پیاده روی به ساحل کاراکوی را دارید. بعد از تفریح در این منطقه می توانید کشتی های Üsküdar-Karaköy-Eminönü را سوار شوید. و حدود 14 تا 17 دقیقه بعد به ساحل اسکودار برسید. (هزینه این سفر تقریبا 56 لیر)

آشنایی با قلعه دختر Kız Kulesi

البته از شیشلی نیز اگر نمی خواهید تفریحی به این بنا بروید می توانید. با مترو M2 بعد از ایستگاه Osmanbey بعد از 4 ایستگاه در ایستگاه Yenıkapı پیاده شوید. و از طریق ترن مارمارای بعد از دو ایستگاه در ایستگاه Üsküdar پیاده شوید. (هزینه این سفر تقریبا 58 لیر)

از غرب استانبول هم به تمام مراکز تفریحی دسترسی خواهید داشت!!

اما خیلی از دوستان برای سفر به استانبول غرب استانبول مثل بیلیکدوزو , اسنیورت و کوچوک چکمجه را برای اقامت خود انتخاب می کنند. این دوستان نیز خیلی راحت از طریق متروبوس و ترن مارمارای می توانند از تمام نقاط گردشگری استانبول بازدید کنند. برای رفتن به کیز کولسی اگر در مناطق اسنیورت , بیلیکدوزو و یا آوجیلار می باشید سوار متروبوس شوید در ایستگاه کوچوک چکمجه پیاده شوید به سمت ترن مارمارای که توسط تابلوها مشخص شده بروید و در ایستگاه اسکودار از ترن پیاده شوید.

اگر برای خرید ملک در استانبول به مشاوره احتیاج دارید همین الان با مشاوران شرکت معتبر مارمارا استار تماس بگیرید. 00905518865033

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

واتس اپ مارمارا استار اینستاگرام مارمارا استار تلگرام مارمارا استار

لینک بازدید تعدادی از ملک های شرکت مارمارا استار

لوکیشن کیز کولسی یا قلعه دختر :

پیام بگذارید