تپه پیر لوتی استانبول

4فروردین1403
0 نظر
تپه پیر لوتی استانبول

تپه پیر لوتی استانبول

تپه پیر لوتی استانبول (Pierre Loti Hill) – اکثر مواقع پست ها را با معرفی شروع می کنیم. ولی ممکنه از حوصله خیلی از دوستان خارج باشد و اصلا اطلاعات که آخر پست مثل چطور به مکان مورد ذکر برویم یا آدرسش کجاست نرسند. پس این پست برعکس پیش می رویم.

مهمتر از همه این مورد می باشد که ساعت بازدید از این مکان فقط بین ساعت 8:30 تا 12 ظهر می باشد. بهتره بدانید اگر عکاسی در این مکان برای شما مهم می باشد اصلا آخر هفته ها را به علت شلوغی زیاد برای بازدید انتخاب نکنید.

آدرس : استانبول منطقه ایوپ سلطان ایوپ مرکز کوچه کاریاعدی پلاک 20

Eyüp Merkez, Karyağdı Sk. No:20, 34050 Eyüpsultan/İstanbul

تپه پیر لوتی استانبول

دسترسی به تپه پیر لوتی استانبول

حالا آدرس می دانیم چطور خودمان را به تپه پیرلوتی برسانیم ؟

اگر از میدان تقسیم می خواهید به تپه پیرلوتی بروید : بهترین مسیر از تونل تقسیم سوار اتوبوس شماره 55T شوید. بعد از 15 ایستگاه در ایستگاه تهتا مناره (Tahta Minare) پیاده شوید و از آنجا با کمی پیاده‌روی خود را به تپه برسانید. (هزینه این سفر در زمان تهیه این پست 18 لیر می باشد و معمولا هر 8 دقیقه این اتوبوس از ایستگاه عبور می کند) البته اگر اتوبوس ها با شماره های 70FE – 46Ç – 66 – 74A هم دیدید می توانید سوار شوید. همه این اتوبوس ها در ایستگاه Tahta Minare توقف خواهند داشت.

اگر از منطقه شیشلی می خواهید به تپه پیرلوتی بروید : از خیابان بیوک دره یا عثمان بی از هر کدام از ایستگاه ها می توانید سوار اتوبوس شماره 55 Gaziosmanpaşa شوید. در همان ایستگاه تهتا مناره پیاده شوید. (هزینه این سفر تقریبا 18 لیر می باشد)

اگر از غرب استانبول می خواهید به تپه پیرلوتی بروید : با استفاده از مترو بوس در ایستگاه ادیرنه کاپی (Edirne Kapi) پیاده شوید. سوار اتوبوس خط Pazariçi – Topkapı شده و بعد از 16 ایستگاه در ایستگاه Tayyare Sokak پیاده شوید. البته اگر می خواهید تله کابین سوار شوید می توانید از اتوبوس 86V استفاده کنید و در ایستگاه Teleferik Pierreloti پیاده شوید و تله کابین هم سوار شوید. (هزینه این سفر اگر تله کابین سوار شوید حدود 60 لیر و بدون تله کابین حدود 45 لیر می باشد)

اگر از سمت آسیایی استانبول می خواهید به تپه پیرلوتی بروید : می تواند از طریق کشتی های ساحل کادیکوی یا اسکودار به ساحل امینونو بروید. با اتوبوس های 99A Gaziosmanpaşa بعد از 10 ایستگاه در ایستگاه تهتا مناره (Tahta Minare) پیاده شوید. (هزینه این سفر تقریبا 35 لیر می باشد)

تپه پیر لوتی استانبول

تفریحات تپه پیر لوتی در استانبول

یکی از مهمترین تفریحات این تپه را می توان مشاهده منظره زیبای پایین تپه دانست چرا که فضایی بسیار زیبا را برایتان به تصویر خواهد کشید. این تپه مشرف بر خلیج شاخ طلایی (تقریبا انتهای آن) قرار دارد. بخش هایی در بالای تپه برای مسافران در نظر گرفته شده است که می توانید در آنها مشغول تماشای منظره زیبا باشید.

علاوه بر منظره زیبای پایین تپه، تله کابین می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. توجه داشته باشید که تله کابین برای بالا رفتن از تپه در نظر گرفته شده است و در 4 بخش تپه می توانید شاهد فعالیت تله کابین ها باشید. هر یک از واگن های تله کابین 8 نفر گنجایش داشته و می توانید به صورت خانوادگی از آنها استفاده نمایید. تماشای نمای پایین تپه از داخل واگن های تله کابین نیز لذت بخش خواهد بود. تله کابین (Teleferik Pierre Loti) پیر لوتی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب در فصل تابستان و ۸ صبح تا ۱۰ شب در فصل زمستان فعالیت دارد. (هزینه تله کابین 17,70 لیر) خانم, آقا بدن نگید نگفتم فکر نکنید خیلی تله کابین سواری می کنید. این مسیر فقط ۳۸۵ متر می باشد و در کمتر از ۳ دقیقه به مقصد میرسد😉

همچنین این منطقه با منظره زیبا می تواند لوکیشن عکاسی خیلی عالی برای کسانی که به عکاسی علاقه دارند باشد.

یکی دیگر از تفریحات تپه پیرلوتی مثل هر منطقه دیگر استانبول کافه رستوران های این منطقه می باشد. معروف ترین آنها کافه پیر لوتی می باشد. اگر می خواهید در کافه پیر لوتی صبحانه یا نوشیدنی میل کنید قیمتی که تقریبا من از دو ماه پیش اوایل سال 2024 که به این کافه رفتم دارم, برای صبحانه یک نفره 220 لیر – چای 27 لیر – کافه موکا 95 لیر – قهوه ترک 65 لیر – گوزلمه 110 لیر – توست 90 لیر –  بورک 75 لیر می باشد.

اگر از دیدن تپه پیر لوتی سیر نشدید می توانید در سفرهایتان این منطقه را برای رزرو هتل در نظر بگیرید. هتل سنتی و تاریخی (Turquhouse) که در بالا تپه واقع شده و دارای ۶۷ اتاق و ۱۱۵ تخت است. که می توانید در آن اقامت کنید و از چشم‌انداز زیبا آن لذت ببرید.

در خیلی سایت ها دیدم که از قبرستان این منطقه نیز به عنوان جاذبه نام بردن 😯 ولی دیگه قبرستانه دیگه 😂 جاذبه ندارد. ولی اگر خواستید از مقبره بسیاری از بزرگان سلطنتی عثمانی دیدن کنید مقبره آنها در این قبرستان است. و با استفاده از پلکانی که برای بالا رفتن از کوه برای رسیدن به قبرستان پیر لوتی فراهم شده استفاده کنید.

و اما در آخر اونی که باید اول می گفتم🙃 چرا اصلا پیر لوتی ؟ چرا تپه عشاق ؟ تاریخ این تپه چیه ؟ پیر لوتی کیه ؟

تپه پیر لوتی استانبول

پیر لوتی کیست ؟

لوئیس ماریه ژولین ویو (Louis Marie Julien Viaud) یا معروف به پیر لوتی در سال 1850 در روشفور (Rochefort) فرانسه به دنیا آمد و در سال 1923 در همان مکان درگذشت. او به عنوان یک افسر نیروی دریایی، ماجراجو و به ویژه یک نویسنده خارق العاده شناخته می شود. او در طول زندگی حرفه‌ای خود به مکان‌های زیادی سفر کرده، در جغرافیای وسیعی سفر کرده و این تجربیات را در آثار خود منعکس کرده است. با این حال یکی از مکان هایی که برای او جایگاه ویژه ای دارد قطعا استانبول است.

علاقه عمیق لوتی به استانبول از اولین سفر او شروع می شود. در آخرین دوره‌های امپراتوری عثمانی، او مدت‌ها در استانبول ماند و در خیابان‌های شهر پرسه زد و دوشادوش مردم آن زندگی کرد. این پیوند عمیق در رمان «آزیاده Aziyadé» او نیز منعکس شده است.

عشق او به استانبول و علاقه اش به این شهر به حدی بود که اغلب به تپه ایوپ سلطان می رفت و ساعت ها در قهوه خانه ایی در آنجا می نشست و منظره شاخ طلایی را تماشا می کرد. امروزه این تپه به نام او نامگذاری شده است و بازدیدکنندگان در قهوه‌خانه تاریخی پیر لوتی که او می نشست می نشینند و همان منظره را تماشا می‌کنند.

جالبه بدانید ژولین ویو یا همان پیر لوتی در دوره حکومت مظفرالدین شاه قاجار سفری به ایران نیز داشته است. او سفرنامه ای با عنوان “ بسوی اصفهان” نوشته است.

چرا تپه عشاق ؟

این تپه به دلیل رفت آمدهای زیاد پیر لوتی و وجود کافه قدیمی در گذشته پاتوق نویسندگان معروف شده بود و خیلی از نویسندگان ترک کتاب های خود را در این مکان نوشته اند و در کتاب‌ها و رمان‌های خود این محل را به عنوان یک محل عاشقانه توصیف کرده اند و به همین علت به تپه عشاق استانبول نیز معروف شده است.

لوکیشن تپه پیر لوتی در استانبول

در این پست به طور کامل با تپه پیر لوتی استانبول یا تپه عشاق آشنا شدیم امیدواریم این پست مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.


اگر برای خرید ملک در استانبول به مشاوره احتیاج دارید و ملک مورد پسند خود را در سایت پیدا نکردید همین الان با مشاوران شرکت معتبر مارمارا استار تماس بگیرید. ۰۰۹۰۵۵۱۸۸۶۵۰۳۳  در هر منطقه از استانبول که ملک برای خرید بخواهید برا شما متناسب با بودجه شما پیدا خواهیم کرد.

بازدید از تعدادی ملک های سایت لینک بازدید از تعدادی از ملک های استانبول

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

واتس اپ مارمارا استار اینستاگرام مارمارا استار تلگرام مارمارا استار

پیام بگذارید