جنگل بلگراد استانبول

6فروردین1403
0 نظر
جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد استانبول

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید و از دیدن مناظر طبیعی لذت می برید حتما از جنگل بلگراد استانبول دیدن کنید.

جنگل بلگراد (Belgrad ormanı) در شمال استانبول واقع شده است. و زمانی که ترافیک وجود ندارد با ماشین حدود 45 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. این مکان شگفت انگیزی برای لذت بردن از طبیعت، پیاده روی و دویدن است.

آدرس : استانبول منطقه ساریر باهچه کوی مرکز محله  Bahçeköy Merkez Mahallesi, 34453 Sarıyer/Istanbul

ورودی جنگل بدون اتوموبیل رایگان می باشد. جنگل اگر با اتوموبیل شخصی به این جنگل بروید هزینه های ورودی (در سال 2024 ورودی 30 لیر) و پارکینگ (ورودی 65 لیر) را باید پرداخت کنید.

زیباترین فصل برای بازدید از جنگل بلگراد پائیز می باشد. همچنین سرسبزی بهار این جنگل حس شادابی را به شما خواهد داد.

جنگل بلگراد استانبول

مسیرهای منتهی به جنگل بلگراد از مناطق مختلف استانبول

میدان تقسیم : از میدان تقسیم خط M2 مترو را سوار می شوید بعد از 10 ایستگاه در ایستگاه حاجی عثمان (Hacıosman) پیداه می شوید. اتوبوس های 42HM Bahçeköy را سوار می شوید بعد از 15 ایستگاه در ایستگاه باهچه کوی (Bahçeköy) پیاده می شوید. بعد از حدود 10 دقیقه پیاده روی به ورودی اصلی جنگل بلگراد خواهید رسید.(هزینه این سفر حدود 35 لیر)

شیشلی : برای اینکه از منطقه شیشلی نیز به این جنگل بروید باید از همان مسیر مترو M2 و اتوبوس 42HM استفاده کنید.(هزینه این سفر حدود 35 لیر)

سمت آسیایی استانبول : اگر از سمت آسیایی استانبول می خواهید به جنگل بلگراد بروید از طریق کشتی های کادیکوی به ساحل کاباتاش بروید سوار اتوبوس 29D Ferahevler شوید در ایستگاه 4Levent پیاده شوید و در همان ایستگاه اتوبوس های 59RK Sarıtepe Kampüsü را سوار شوید و بعد از 18 ایستگاه در ایستگاه Bahçeköy Merkez پیاده شوید. 15 دقیقه پیاده روی خواهید داشت به ورودی جنگل بلگراد خواهید رسید.(هزینه این سفر حدود 55 لیر)

از غرب استانبول : بله از غرب استانبول هم مسیر اتوبوس به جنگل بلگراد وجود دارد. از نزدیکترین ایستگاه سوار متروبوس شوید و در ایستگاه مجدیه کوی (Mecidiyeköy) پیاده شوید. ایستگاه اتوبوس Mecidiyeköy Viyadük را پیدا کنید و سوار اتوبوس های 29Ş İstinye Dereiçi شوید. 9 ایستگاه از این اتوبوس استفاده کنید در ایستگاه İtü Rektörlüğü پیاده شوید و در همان ایستگاه سوار اتوبوس های 59RK Sarıtepe Kampüsü شوید. بعد از 15 ایستگاه در ایستگاه Bahçeköy Merkez پیاده شوید. بعد از 15 دقیقه پیاده روی به ورودی جنگل بلگراد خواهید رسید.(هزینه این سفر حدود 62 لیر)

جنگل بلگراد استانبول

تفریح های جنگل بلگراد

از جمله فعالیت‌ها و تفریحاتی که می‌توانید در جنگل بلگراد تجربه کنید پیاده‌روی، اجاره قایق و گشت و گذار در دریاچه‌ها، دوچرخه سواری و… هستند. جنگل بلگراد شامل 11 پارک و 7 دریاچه میباشد. هم چنین اگر به پیک نیک علاقه دارید در حال حاضر ۷ منطقه برای برپایی پیک‌نیک در جنگل بلگراد در استانبول وجود دارد و پرطرفدارترین آن‌ها «Buyuk Bent» است. اگر به کباب منقلی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم که حتما از منقل هایی که برای پخت کباب در این منطقه وجود دارد نیز بهره ببرید.

در جنگل بلگراد استانبول، باغ گیاه شناسی به نام آتاتورک وجود دارد که در سال ۱۹۱۶ تاسیس شده است. وسعت این باغ 300 هکتار می باشد که بیش از 2000 نوع گیاه بومی و خارجی را در خود جای داده است. زمانی که در این باغ در حال پیاده روی هستید می توانید در کنار دریاچه های آن گیاهان عجیبی را تماشا کنید. این باغ در تمامی ایام هفته از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر باز بوده و ورودی آن رایگان است. این باغ آخر هفته ها بسیار شلوغ می باشد پس اگر به دنبال سکوت و آرامش هستند وسط هفته را به شما پیشنهاد می کنیم.

جنگل بلگراد استانبول

آشنایی با تاریخ جنگل بلگراد

شاید بپرسید چرا در استانبول جنگلی به نام «بلگراد» وجود دارد؟ وقتی سلطان سلیمان از لشکرکشی خود در سال 1521 از صرب بازگشت، زندانیان بلگراد الاصل را در روستای اطراف قدیمی آیوات در اطراف این جنگل اسکان داد و نام این روستا کم کم به بلگراد تغییر پیدا کد و این جنگل نیز نام خود را از آنجا گرفته است.

جنگل بلگراد در گذشته مهمترین منبع آب آشامیدنی استانبول بود. در دو دوره بیزانس و عثمانی، آب مورد نیاز شهر از این جنگل تامین می شد.

در نقشه های تهیه شده از استانبول در سال 1822، مشاهده می شود که جنگل بلگراد در وسعتی به وسعت 13 هزار هکتار است. به دلیل قطع بی رویه درختان، مساحت جنگل در دهه 1840 به 12 هزار هکتار و در دهه 1870 به 7 هزار و 500 هکتار کاهش یافت. مساحت این جنگل در حال حاضر 5442 هکتار میباشد. درختان بلوط بیشترین تعداد درختان این جنگل برگ‌ ریز را تشکیل می‌دهد. بعد از آن، درختان راش، شاه بلوط، کاج، صنوبر عمده پوشش گیاهی جنگل بلگراد محسوب می‌شوند.این جنگل با دارا بودن بیش از 2000 گونه گیاه و درخت یک ذخیره طبیعی برای ترکیه محسوب می‌شود. به علاوه در این جنگل بیش از 71 گونه‌ی پرنده و 18 نوع پستاندار زندگی می‌کنند.

جنگل بلگراد استانبول


اگر برای خرید ملک در استانبول به مشاوره احتیاج دارید و ملک مورد پسند خود را در سایت پیدا نکردید همین الان با مشاوران شرکت معتبر مارمارا استار تماس بگیرید. ۰۰۹۰۵۵۱۸۸۶۵۰۳۳  در هر منطقه از استانبول که ملک برای خرید بخواهید برا شما متناسب با بودجه شما پیدا خواهیم کرد.

بازدید از تعدادی ملک های سایت لینک بازدید از تعدادی از ملک های استانبول

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

واتس اپ مارمارا استار اینستاگرام مارمارا استار تلگرام مارمارا استار

لوکیشن جنگل بلگراد استانبول

در این پست با جنگل بلگراد استانبول آشنا شدیم امیدواریم این پست مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

پیام بگذارید