هزینه های زندگی در استانبول در سال 2024

2بهمن1402
0 نظر
هزینه های زندگی در استانبول در سال 2024

هزینه های زندگی در استانبول در سال 2024

هزینه‌های زندگی در استانبول، مانند هر شهر دیگری، به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین عامل ها به سبک زندگی افراد بستگی دارد. از دیگر عواملی که می توان اشاره کرد : موقعیت مسکن در شهر و همچنین اولویت‌های شخصی می باشد.

در ادامه برخی از هزینه‌های معمول زندگی در شهر استانبول را برای همراهان عزیز نام خواهیم برد.

1 – مسکن :

اگر برای اقامتگاه بخواهید آپارتمان یا خانه مستقل یا ویلا اجاره کنید هزینه اجاره به متراژ و منطقه و موقعیت جغرافیایی و همچنین امکانات آن مسکن متغیر است.

البته هزینه های اجاره در شهر بزرگ استانبول بسیار متغییر می باشد و به عوامل زیادی بستگی دارد.

خرید مسکن: خرید خانه یا آپارتمان نیازمند سرمایه زیادی است و به منطقه و امکانات مرتبط با آن بستگی دارد.

2 – خوراک :

هزینه خورد و خوراک بسیار سلیقه ایی می باشد ولی با توجه به قیمت هایی که ما در سایت قرار می دهیم با دنبال کردن چند پست به راحتی می توانید هزینه های خوراک خود را با توجه به سلیقه شخصی مشخص کنید.

3 – بهای انرژی:

انرژی نیز یکی از عوامل مهم برای مخارج زندگی در استانبول می باشد، این مخارج شامل هزینه‌های برق، گاز و آب.

4 – هزینه های حمل و نقل :

یکی دیگر از عوامل مهم برای محاسبه هزینه ها حمل و نقل می باشد، در صورت داشتن وسیله نقلیه هزینه های نگهداری و سوخت آن و در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی هزینه های مترو، اتوبوس و تاکسی

5 – هزینه های تلفن همراه و اینترنت :

هزینه اشتراک تلفن همراه و اینترنت ثابت

6 – شارژ ماهانه ساختمان :

این هزینه در استانبول بسیار متغیر می باشد و بسته به آپارتمان نرمال، بوتیک سیته، سیته و رزیدانس با توجه به امکانات ارائه شده در مناطق مختلف استانبول متغیر است.

7 – بهداشت :

هزینه‌های بهداشتی شامل بیمه سلامت، داروها، ویزیت پزشک و از این قبیل مخارج مربوط به بهداشت و سلامت می باشد که یکی دیگر از مخارج زندگی می باشد.

8 – تفریحات :

هزینه تفریحات نیز یک بحث کاملا شخصی می باشد که علاقه مندی های یک شخص برای تفریحات چه نوع علایقی می باشد. به طور مثال می شود به مخارج برای کافه، بار، رستوران، سینما، تئاتر، موزه‌ها و فعالیت‌های تفریحی و غیره اشاره کرد.

9 – خرید و خدمات متفرقه :

هزینه‌های خرید لوازم مصرفی خانه، هزینه های خرید لباس، کفش و خدمات دیگر

10 – آموزش :

این مورد شامل مخارج برای همه افراد نمی باشد و برای خانواده هایی که فرزند محصل دارند یا برای دانشجویان به مخارج زندگی اضافه می شود.

پیام بگذارید