تاپو هارچ یا هزینه های سند ملکی در ترکیه چیست

21بهمن1402
0 نظر
تاپو هارچ یا هزینه های سند ملکی در ترکیه چیست

تاپو هارچ یا هزینه های سند ملکی در ترکیه چیست

در ترکیه برای انتقال سند یا تاپو ملکی مانند هر کشوری هزینه هایی وجود دارد که در این پست می خواهیم به آن بپردازیم.

Tapu Harcı یا تاپو هارچ یا تاپو هارجی هزینه انتقال سند ملکی در ترکیه می باشد که به صورت مستقیم به حساب اداره مالیات ترکیه واریز می شود.

در زمان خرید ملک و انتقال تاپو از فروشنده به خریدار دولت هزینه مالیات دریافت خواهد کرد که دارای مباحث مختلفی می باشد.

ملک های صفر پروژه ای : در این نوع از ملک ها مالیات خرید ملک بین 1 تا 4 درصد می باشد , برخی از پروژه ها برای تبلیغات و فروش بیشتر این مبلغ را از به صورت تخفیف ارائه می دهند و هزینه ای از خریدار دریافت نمی کنند.

ملک های صفر و نوساز : در ملک های صفر و نوساز شخصی ساز در تمامی معاملات 4 درصد از ارزش ملک مالیات دریافت می شود.

ملک های دست دوم : در این نوع از ملک ها نیز دولت ترکیه 4 درصد از ارش ملک مالیات دریافت می کند اما تفاوت آن با ملک های نوساز در این است که میزان درصد بین خریدار و فروشنده به صورت توافقی پرداخت می شود و در اکثر معاملات تمامی 4 درصد را خریدار پرداخت خواهد کرد.

ملک های دست دوم بالای 5 سال : در ترکیه اگر ملکی را خریداری کنید و پس از پنج سال بخواهید بفروشید معاف از مالیات ملکی خواهید بود.(دارای شرایط خاص)

جمع بندی : در صورت خرید ملک در ترکیه شما بین 1 تا 4 درصد با توجه به نوع ملکی که خریداری میکنید موظف به پرداخت مالیات خواهید بود. این پرداخت ها کاملا به نوع تاپو و ملکی که خریداری میکنید بستگی خواهد داشت. کارشناسان ما در این زمینه زمان انتخاب و خرید ملک توضیحات جامع تری در اختیار شما عزیزان خواهند گذاشت.

برای دریافت مشاوره رایگان سرمایه گذاری , خرید ملک , دریافت اقامت ملکی و شهروندی ترکیه با ما در تماس باشید.

پیام بگذارید