اداره نفوس در ترکیه

21بهمن1402
0 نظر
اداره نفوس در ترکیه

اداره نفوس در ترکیه

اگر در کشور ترکیه زندگی می کنید خصوصا چند سال اخیر احتمالا با اداره نفوس در ترکیه آشنایی دارید. اگر می خواهید بیشتر با این اداره دولتی آشنا شوید یا قصد مهاجرت به ترکیه را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید :

همان طور که گفتیم اداره نفوس ترکیه یک اداره دولتی می باشد. این اداره به عنوان زیر مجموعه فرمانداری کار می کند و به طور معمول در هر منطقه‌ای و در هر شهری وجود دارد. در واقع اگر می خواهید بدانید اداره نفوس ترکیه مانند کدام اداره ایران می باشد باید بدانید در واقع همان ثبت احوال ایران می باشد.

خدمات اداره نفوس در ترکیه

T.C. Kimlik Kartı (کارت کیملیک) : شهروندان ترکیه و یا افرادی که شهروندی ترکیه را دریافت کرده اند برای امور مربوط به کارت کیملیک خود باید به اداره نفوس مراجعه کنند.

Sürücü Belgesi (گواهینامه رانندگی) : یکی دیگر از خدمات اداره نفوس دریافت گواهینامه ترک یا تبدیل گواهینامه کشورهای دیگر به گواهینامه ترک میباشد.

Pasaport (دریافت پاسپورت) : این خدمت نیز فقط جهت دریافت پاسپورت شهروندان ترکیه یا کسانی که شهروندی ترکیه را دریافت کرده اند می باشد.

Adres Kayıt (ثبت آدرس) : در حال حاضر برای اکثر امور اداری در کشور ترکیه شما به ثبت آدرس احتیاج خواهید داشت. تا سال قبل برای خارجیان ساکن ترکیه نیز ثبت آدرس از طریق اداره نفوس انجام می شد. در حال حاضر این خدمت فقط برای شهروندان ترکیه کسانی که شهروندی ترکیه را دریافت نموده اند در این اداره انجام می شود افراد خارجی ساکن ترکیه برای دریافت ثبت آدرس باید به اداره مهاجرت منطقه خود مراجعه نمایند.

گزینه های  ثبت نوبت در سایت اداره نفوس
گزینه های ثبت نوبت در سایت اداره نفوس

سایت اداره نفوس https://randevu.nvi.gov.tr

Yeni Doğum (ثبت تولد) : این خدمات جهت ثبت متولدین تمامی شهروندان کشور ترکیه میباشد و برای سایر شهروندان خارجی نمی باشد.

Diğer Nüfus Olayları : سایر خدمات مرتبط به اداره نفوس مثل ثبت ازدواج : برای ثبت ازدواج خود در سیستم بین المللی باید ازدواج خود را در این اداره به ثبت برسانید. از آنجایی که ثبت ازدواج در ترکیه به صورت بین المللی است میتوانید برای این مورد اقدام کنید. این سند ازدواج بین المللی است و به تمامی زبان ها قابل ترجمه میباشد. همچنین این سند در تمامی کشور های عضو کمیسیون بین المللی احوالات است قابل استعلام است.

T.C. Kimlik Kartı’na Sürücü Belgesi Ekleme (ثبت اطلاعات کیملیک شهروندان ترکیه در گواهینامه رانندگی) : تمام شهروندان ترکیه و تمام افرادی که شهروندی ترکیه را دریافت کرده اند بعد از دریافت گواهینامه ترکیه میتوانند اطلاعات کیملیک خود را برروی گواهینامه رانندگی ثبت نمایند و گواهینامه خود را مانند کیملیک معتبر مورد پذیرش به جای کارت شناسایی نمایند.

Vatandaşlık İşlemleri (خدمات اخذ شهروندی ترکیه) : در این بخش تمام خدمات مرتبط به ثبت و تقاضای شهروندی کشور ترکیه برای تمام افراد متقاضی ارایه می گردد.

به یاد داشته باشید برای استفاده از هر کدام از خدمات اداره نفوس باید حتما در سایت https://randevu.nvi.gov.tr وقت قبلی گرفته و هزینه آن را پرداخت کنید. اگر در گرفتن وقت اداره نفوس مشکل داشتید و یا برای دریافت هر کدام از خدمات اداره نفوس به دنبال کارگذار مطمئن می باشید. می توانید با کارشناسان شرکت مارمارا استار تماس حاصل فرمایید تا تمامی مراحل خدمات برای شما انجام شود.

پیام بگذارید